ponedeljek, 6. marec 2017


KULT SLOVENSKE MATERE USMILJENKE


ALENKA SOTTLER

Alenka Sottler: V templju Venerinega telesa


V Sloveniji najlepše uspeva kult slovenske matere usmiljenke. To pomeni, da večina v ženskah ne vidi enakopravnih zrelih posameznic, ki imajo pravico do enake obravnave in zdrave ljubezni do sebe, ampak od njih patološko pričakuje, da so dobre in čuteče usmiljenke, odpovedujoče se in samožrtvujoče posameznice, ki se kar naprej odpovedujejo v skupno dobro tudi takrat, ko ne gre več za otroke, ampak so v dialogu z »odraslim« občestvom.

Dokazi:

Danes v časopisu spet preberem obtožujoče pisanje o dr. Čebašek Travnikovi, ker si je drznila zahtevati plačo, primerljivo s pretežno večino moških, ki prejemajo tako visoke plače že ves čas, a se to večini zdi sprejemljivo in normalno. Po njej udrihajo moški in ženske brez vsakega prizanašanja. Razprave in odmevi o tem, kako je mogoče, da je zahtevala »previsoko« plačo, kar nočejo in nočejo izginiti iz medijev, medtem ko enako ali bolje  plačani moški posamezniki nikogar ne zanimajo. Nihče niti ne pomisli, da si doktor Čebaškova glede na kvalitete, ki jih ima, takšno plačo povsem zasluži ali pa bo celo premalo plačana za tako zahtevno delo. Bolj kot vsebina, je v ospredju vprašanje spola; kako si ženska drzne zahtevati tako veliko?

Tisti hip, ko je Tina Maze za svoje delo zahtevala ustrezno plačilo, je bilo ljubezenske ga razmerja med njo in publiko konec. Kot da so vsi njeni uspehi naenkrat ničvredni. Tina je čez noč padla v nemilost, saj, namesto da bi skrbela in se žrtvovala za skupno dobro vseh, egoistično zahteva nagrado le zase in se obnaša kot »hudobna mačeha«. Le kaj ji je bilo tega treba? Zdi se, da je prijazna in optimistična Ilka pravi obliž za po simbiozi hrepeneče množice in novinarjih kar tekmujejo v tem, da kot kvaliteto izpostavljajo in z javnim odobravanjem nagrajujejo Ilkine najbolj »materinske« lastnosti, kot so skromnost, delavnost, prijaznost, nezahtevnost … ipd., medtem ko prezrejo one druge, odrasle, iz sebičnosti (beri: ljubezni do samega sebe) izvirajoče lastnosti.

 Če pogledamo kakšno leto v preteklost, se lahko spomnimo, s kakšno silovitostjo so se lotili Alenke Bratušek, ker si je drznila  poseči po visokem položaju. Napadi nanjo so, to lahko z gotovostjo trdim, presegli vsako mejo dobrega okusa. Vsi mediji in oba spola so kar tekmovali, kdo se je bolj zgražal nad njenim ravnanjem. Pa ne samo nanjo, spomnite se kako je popolnoma izginila iz javnosti Katarina Kresal in še mnoge druge. Res, zdelo se je, da  Alenka nima ravno veliko kvalifikacij za službo v Evropskem parlamentu, a kaj se zgodi, ko pod drobnogled postavimo moške politike, vas vprašam? Koliko politikov,  poslancev ali direktorjev se vam zdi dovolj kvalificiranih za tovrstne vodilne vloge. Gorje ženskam, ki posežejo po vodilnih položajih. Tja jim navadno dovolimo priti le v času krize, ko denarja zmanjka in je treba narediti red in delati napol zastonj! Povečano število žensk v našem parlamentu vsaj delno lahko pripišemo dejstvu, da so se moški že začeli umikati iz zahtevnih, ne dovolj nagrajevanih mest v politiki. Brez denarja ni muzike, tako moški. Tu se zdi zdrava moška sebičnost povsem legitimna.

Pred leti se je Slovenija javno pohvalila z tem, da je ena redkih držav, ki je uvedla načelo pozitivne diskriminacije v svoje zakone na področju kmetijstva. Kaj to pomeni? Kljub temu, da so pri nas ženske v večini, se pri kmetijskih gospodarstvih to dejstvo v praksi pri nas ne odraža. Vse relevantne študije so pokazale, da so ženske boljše voditeljice kmetij, so bolj skrbne, delovne, podjetne in malokdaj pripeljejo kmetijo na »kant«. A pri nas je za gospodarja kmetije po pravilu izbran moški posameznik. Običaj je, da kmetijo dobi moški in le, ko ni druge izbire, je na to mesto imenovana ženska posameznica.

Zavedajoč se tega dejstva, se je država odločila za politiko tako imenovanega in v svetu priznanega načela pozitivne diskriminacije. To je naredila tako, da je vlogam za dodelitev sredstev za investicije za kmetijska gospodarstva, dodala dve dodatni točki, če je bila prosilka zanje ženska gospodarica kmetije. V praksi je to pomenilo stimulacijo ostarelim kmetom, da vodenje kmetijskih gospodarstev zaupajo tudi ženskam. Ta pozitivna stimulacija je bila uzakonjena in je veljala  vse do leta 2014. Toda med novimi ukrepi, sprejetimi za programsko obdobje 2015 do 2020, je ni več. Pritisk kmečkih stanovskih organizacij in drugih »pretežno moških« lobijev je bil tako močan, da se tega načela ni dalo s konsenzom uveljaviti v praksi. Eden glavnih nasprotnikov uveljavitve tega načela in zaslužen, da so ga odstranili, je bil za to dejstvo pošteno nagrajen. Danes  je poslanec v Bruslju, pa sami uganite, kateri.

Naj sklenem. Vsaka družba projicira v  ženske tiste lastnosti, ki jih po svojem prepričanju najbolj potrebuje. Kaj nam zgoraj navedeni primeri sporočajo ženskam?  Da naša družba ne potrebuje samostojnih, samouresničujočih se posameznic, temveč na ženske naslavlja otroške potrebe te le navidezno odrasle družbe. Da od njih zahteva in nagrajuje samo materinske lastnosti, kot so usmiljenje, odrekanje, odtrgovanje od ust, odpoved v skupno dobro in samožrtvovanje. To so vse tiste lastnosti, ki jih ženska ima in razvije kot mati, ki skrbi za svoje potomce, le da te lastnosti od nje pričakuje »odrasla« družba.  Tiste ženske pa, ki od družbe zahtevajo zrel in odrasel dialog, plačajo visoko ceno, obsojanje in javni linč.

Še vedno ali pa čedalje bolj!?






Ni komentarjev:

Objavite komentar